Sociologist Brooke Harrington said if there was an E = mc² of social science, it would be SD > PD, “social death is more frightening than physical death.”
사회학자 Brooke Harrington은 사회 과학의 E = mc²가 있다면, 그것은 SD > PD, 즉 “사회적 죽음이 신체적 죽음보다 더 무섭다.”일 것이라고 말했다.
This is why we feel deeply threatened when a new idea challenges the ones that have become part of our identity.
이것은 새로운 개념이 우리 정체성의 일부가 된 것들에 도전할 때 우리가 매우 위협적으로 느끼는 이유이다.
For some ideas, the ones that identify us as members of a group, we don’t reason as individuals; we reason as a member of a tribe.
우리가 한 집단의 구성원으로 우리를 동일시하는 몇몇 견해에 대하여, 우리는 개인으로서 판단하지 않고, 우리는 한 부족의 구성원으로서 판단한다.
We want to seem trustworthy, and reputation management as a trustworthy individual often overrides most other concerns, even our own mortality.
우리는 믿음직스럽게 보이고 싶고, 믿음직한 개인으로서의 평판 관리는 흔히 다른 모든 걱정, 심지어 우리 자신의 죽음보다 더 중요하다.
This is not entirely irrational.
이것은 완전히 비이성적인 것이 아니다.
A human alone in this world faces a lot of difficulty, but being alone in the world before modern times was almost certainly a death sentence.
이 세상에 홀로 있는 인간은 많은 어려움을 직면하지만, 근대 이전의 세상에서 혼자 있는 것은 거의 확실하게 사형 선고였다.
So we carry with us an innate drive to form groups, join groups, remain in those groups, and oppose other groups.
그래서 우리는 집단을 형성하고, 집단에 합류하고, 그 집단에 남아 있고, 다른 집단에 반대하려는 타고난 욕구를 가지고 있다.
But once you can identify them, you start favoring us;
하지만 일단 여러분이 ‘그들’을 인식할 수 있게 되면, 여러분은 ‘우리’를 편들기 시작하는데,
so much so that given a choice between an outcome that favors both groups a lot or one that favors both much less but still favors yours more than theirs, that’s the one you will pick.
매우 그러하므로, 양쪽 집단 모두를 크게 유리하게 하는 결과 또는 양측 모두에게 훨씬 덜 유리하게 하지만 여전히 여러분의 집단을 그들보다 더 유리하게 하는 것(결과) 사이에 선택이 주어졌을 때, 그것이 바로 여러분이 고르게 될 것이다.