판도라는 존재하지 않습니다.
Pandora doesn't exist.
9피트 장신의 아바타는 존재하지 않습니다.
Avatars don't exist at nine foot tall.
배우들은 볼륨이라는 곳에서 촬영합니다 몸에 마커를 부착하고, 머리에는 표정을 담기 위한 헤드리그를 씁니다.
We have actors working in a volume with markers on their body, facial head-rigs on their head.
그리고 우리는 그들의 연기를 100% 담아냅니다 디지털 세상에서
And we capture a hundred percent of their performance in the digital world.
그리고나서 우리는 헤드리그를 써요 그리고 그건 헬멧이고 카메라가 달려있죠 당신 얼굴 바로 앞에요
And then we put a head-rig on and it's a helmet and it has a camera that's right in front of your face.
우리가 속편에서 만들어낸 가장 큰 기술적 발전은 말이죠 표정연기를 담는 기술입니다.
One of the big advances that we've made technologically on the sequels is the facial performance capture.
우리는 담아냅니다 (1편보다) 훨씬 더 정교한 연기를.
We're capturing a much higher fidelity of performance.
저는 그린스크린 (연기)도 많이 해봤어요. 저는 블루스크린 (연기)도 많이 해봤어요.
I've done a lot of green screen. I've done a lot of blue screen.
하지만 이런 건 물론 처음이죠 스크린이 정말 아얘 없는 곳에서 말이죠.
But never anything of course like this where there really is no screen.
당신은 그냥 공간에서 연기를 하죠.
You're just acting in a space.
저는 완전히 다르게 연기해야 했어요 제가 이전에 했던것과
I've had to work completely differently than I ever have before.
과거로 돌아갈 수 있다는 것은 놀라운 경험이었습니다.
It's been an amazing experience to go back in time.
그저 놀라울 뿐입니다 움직임과 연기가 바로 캐릭터에 전달되는 것을 볼 수 있다는 것은 말이죠
It is just remarkable to be able to see the movements and the performance go straight into the character.
그건 마치 Kate가 갑자기 Ronal이 되는 것이에요.
It is like there's Kate and here there's Ronal.
그게 정말 매력적이었습니다 저에겐.
So that has been fascinating to me.
감독으로서 저는 제가 훨씬 더 배우들에게 집중한다고 느낍니다 왜냐면 제가 신경써야될 것은 그것 뿐이니까요.
I find, as a director, I'm much more tuned to the actors because that's all I have to worry about.
저는 방해받지 않습니다 카메라 움직임이나 배경의 엑스트라들로 인해서요
I'm not distracted by the camera move or the extras in the background.
저는 오직 그들을 위해 있습니다. 그게 제가 신경쓰는 전부입니다.
I'm just there for them. That's all I care about.
그것이 제가 바라보는 전부입니다. 이건 엄청난 과정입니다.
That's all I'm watching. It's an amazing process.
이것은 또한 그것을 할 수 있는 유일한 길이죠. 이 영화를 만들 수 있는 유일한 길입니다.
It's also the only way to do it. It's the only way to make this film.