In the early 20th century, African-American baseball players were not welcome to play in Major League Baseball (MLB).
20세기 초에, 미국의 흑인 야구선수들이 메이저 리그 야구(MLB)에서 경기하는 것은 환영받지 못했다.
On April 15, 1947, however, Jackie Robinson broke the baseball color barrier by joining the Brooklyn Dodgers.
하지만 1947년 4월 15일, 재키 로빈슨이 브루클린 다저스팀에 입단함으로써 야구의 인종 장벽은 깨졌다.
Robinson was a brilliantly talented athlete.
로빈슨은 뛰어난 재능이 있는 선수였다.
In his first year in the major leagues, he hit 12 home runs and helped the Dodgers win the National League Championship.
메이저 리그 첫해에, 그는 12개의 홈런을 쳤고 내셔널 리그 챔피언쉽에서 다저스팀이 우승하도록 도왔다.
In 1949, he was named the National League’s Most Valuable Player (MVP).
1949년에, 그는 내셔널 리그의 최우수 선수(MVP)에 지명되었다.
He also led his team to their first World Series victory in 1955.
그는 또한 1955년에 그의 팀을 첫 번째 월드 시리즈 승리로 이끌었다.
His popularity even inspired the song “Did You See Jackie Robinson Hit That Ball?”.
그의 인기는 심지어 ‘재키 로빈슨이 그 공을 치는 것을 봤나요?’라는 노래에 영감을 주었다.
Although Robinson was a great player, some of his teammates didn’t want to play with him.
로빈슨이 뛰어난 선수임에도 불구하고, 그의 팀 동료들 중 일부는 그와 함께 뛰고 싶어 하지 않았다.
He was often insulted and received hate mail and death threats—simply because he was African American.
그는 종종 모욕을 당했고 혐오 메일과 죽음의 위협을 받았는데, 그저 그가 흑인이었기 때문이다.
However, he never got angry or fought back.
그러나, 그는 절대 화내거나 반격하지 않았다.
His behavior impressed whites as well as blacks and influenced the nonviolent Civil Rights Movement.
그의 행동은 흑인뿐만 아니라 백인에게도 깊은 인상을 주었으며, 비폭력 미국 흑인 평등권 운동에 영향을 끼쳤다.
After he retired in 1957, he tried to fight for the rights of African Americans.
1957년에 은퇴한 이후로, 그는 흑인 인권을 위해 싸우려고 애썼다.
On the 50th anniversary of his Major League debut, MLB retired his number, 42, and announced that no other player could wear it except on April 15, which is Jackie Robinson Day.
그의 메이저 리그 입단 50주년을 맞아, MLB는 그의 등 번호인 42번을 영구결번으로 하고, 재키 로빈슨 날인 4월 15일 이외에 어떤 선수도 그 숫자를 착용해서는 안 된다고 발표했다.
Even if you don’t like classical music, you may have heard “From the New World.”
비록 클래식 음악을 좋아하지 않더라도, 아마 ‘신세계로부터’라는 곡은 들어봤을지도 모른다.
It is a world-famous symphony by Antonín Dvorˇák, a 19th-century Czech composer.
그것은 19세기 체코 출신의 작곡가인 안토닌 드보르작의 세계적으로 유명한 교향곡이다.
Dvorˇák is famous for his beautiful symphonies, but interestingly, he had another passion: trains.
드보르작은 그의 아름다운 교향곡들로 유명하지만, 흥미롭게도, 그에게는 또 다른 열정이 있었는데, 그것은 바로 기차였다.
When he was nine years old, a new railway line was built right through his hometown.
그가 아홉 살 때, 새로운 철로가 그의 고향을 바로 통과하여 지어졌다.
One spring day, a mighty steam train rushed past him, making an overwhelming sound.
어느 봄날, 거대한 증기 기관차가 압도적인 소리를 내며 그를 지나쳐 돌진했다.
That day, little Dvorˇák fell in love with trains.
그날, 어린 드보르작은 기차와 사랑에 빠졌다.
Dvorˇák’s love for trains lasted throughout his lifetime.
기차에 대한 드보르작의 애정은 그의 평생에 걸쳐 지속되었다.
Whenever he traveled by train, he spent hours studying train schedules.
기차로 여행할 때마다, 그는 열차 시간표를 살피는 데 시간을 보냈다.
And each time he changed trains at the station, he used to chat with the engineers about trains.
그리고 역에서 기차를 갈아탈 때마다, 그는 기차에 관해 기관사들과 이야기하곤 했다.
His love for trains also inspired his music.
기차에 대한 그의 애정은 그의 음악에도 영감을 주었다.
For example, his Symphony No. 7 was born at a railway station.
예를 들어, 그의 교향곡 7번은 기차역에서 탄생하였다.
When he was standing in a railway station in Prague, a melody came into his mind.
그가 프라하의 기차역에 서 있었을 때, 한 멜로디가 그에게 떠올랐다.
This became one of his greatest works.
이것은 그의 가장 멋진 작품 중 하나가 되었다.
Dvorˇák also admired the complex design and technical achievements of trains.
드보르작은 기차의 복잡한 설계와 기술적인 업적에도 감탄했다.
Like the many parts of a train, Dvorˇák’s symphonies use many instruments working together to produce a dramatic effect.
기차의 여러 부품들처럼, 드보르작의 교향곡은 극적인 효과를 만들어내기 위해 함께 연주하는 많은 악기를 사용한다.