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Nowadays a camera can fit in the palm of your hand, yet in ancient times, it was the size of a room.
요즘에는 카메라가 손바닥 안에 들어가지만, 고대에는 방 만한 크기였다.
The word camera is a reference to that fact.
‘카메라’라는 단어는 이 사실에 대한 언급이다.
It comes from the Latin term camera obscura, meaning dark chamber.
그것은 ‘어두운 방’을 뜻하는 라틴어 용어 ‘카메라 옵스큐라’에서 유래되었다.
The dark chamber was an invention that led to the development of the modern camera.
‘어두운 방’은 현대 카메라의 발전을 이끈 발명품이었다.
The camera obscura was a dark room with a tiny hole in one wall to let in light.
카메라 옵스큐라는 한쪽 벽에 빛을 들어오게 하는 아주 작은 구멍을 가진 어두운 방이었다.
The light shined on a piece of paper.
빛은 한 장의 종이 위에서 빛났다.
Someone inside the room could see an image of the outside on the piece of paper.
방 안의 누군가가 그 종이에서 바깥의 이미지를 볼 수 있었다.
But it wasn’t a very good image.
하지만 그것은 별로 좋은 이미지가 아니었다.
If the hole was large, the image was bright but blurry.
구멍이 크면, 이미지가 밝지만 흐릿했다.
If the hole was small, the image was sharp but dim.
구멍이 작으면, 이미지가 선명하지만 어두웠다.
The image was also upside-down.
또한 이미지는 거꾸로였다.
Early astronomers found a use for the camera obscura, though.
하지만 초기의 천문학자들은 카메라 옵스큐라의 용도를 찾았다.
They could watch the sun during a solar eclipse without looking at it directly.
그들은 일식 동안 직접 보지 않고도 태양을 관찰할 수 있었다.
In the 16th century, some improvements made the camera obscura more practical.
16세기에, 몇 가지 개선 사항이 카메라 옵스큐라를 더 실용적으로 만들었다.
The hole was replaced by a glass lens, which made images sharper and brighter, and a mirror was used to flip the images right-side up.
구멍은 유리 렌즈로 대체되었는데, 그것은 이미지를 더 선명하고 더 밝게 만들었고, 이미지를 똑바로 뒤집기 위해 거울이 사용됐다.
Artists found the improved camera obscura to be a good tool.
화가들은 개선된 카메라 옵스큐라가 좋은 도구임을 알게 됐다.
They laid paper beneath the image and drew over the scene.
그들은 이미지 아래에 종이를 대고 장면을 따라 그렸다.
Then, they could paint on top of the lines they had drawn.
그 다음에, 그려 놓은 선 위에 색칠하면 되었다.
This technique helped artists make extremely lifelike paintings.
이 기법은 화가들이 극히 실물과 똑같은 그림을 그리는 데 도움이 됐다.
Growing interest in reproducing realistic images inspired the idea behind modern photography.
사실적인 이미지를 재현하는 데 대한 증가하는 관심은 현대 사진술을 이끈 아이디어를 자극했다.
The film camera was developed when people discovered a way to transfer images onto film.
사람들이 이미지를 필름에 옮기는 방법을 발견했을 때 필름 카메라가 개발됐다.
Soon after, film cameras became available for the mass market.
곧이어, 필름 카메라가 대중 시장에 나왔다.
Later, digital cameras became another step in the evolution of the camera obscura.
나중에, 디지털 카메라가 카메라 옵스큐라의 진화에서 또 다른 진전이 되었다.
What will cameras of the future look like?
미래의 카메라들은 어떻게 생겼을까?
Have you ever taken a perfect picture—and then noticed that everyone’s eyes were glowing red?
완벽한 사진을 찍고 나서, 모두의 눈이 붉게 빛나고 있다는 것을 알게 된 적이 있는가?
Why do our eyes sometimes look red in photographs?
왜 우리 눈은 사진 속에서 때때로 붉게 보일까?
It is an effect that happens when a flash is used.
그것은 플래시가 사용될 때 일어나는 효과이다.
Under normal conditions, the eye’s iris contracts in bright light.
정상적인 조건에서는, 눈의 홍채가 밝은 빛에서 수축한다.
This makes the pupil small, and does not let much light into the eye.
이것은 동공을 작게 하고, 많은 빛이 눈으로 들어오게 하지 않는다.
When a flash is used, however, conditions are different.
하지만 플래시가 사용될 때, 조건은 달라진다.
When a flash goes off, the iris does not have enough time to react.
플래시가 터질 때, 홍채는 반응할 수 있는 충분한 시간을 갖지 못한다.
Thus, the pupil stays wide open for the photo.
따라서, 사진을 찍을 때 동공이 활짝 열려 있게 된다.
The flash is so bright that some of its light reflects off the retina, a layer of cells at the back of the eye.
플래시가 매우 밝아서 빛의 일부는 눈의 안쪽에 있는 세포층인 망막에서 반사된다.
Because of all the blood vessels in the retina, the light that it reflects is red.
망막의 모든 혈관들 때문에, 그것이 반사하는 빛은 붉다.
This is why the pupil appears red in the photo.
이것이 동공이 사진에서 붉게 보이는 이유이다.
The red-eye effect is not as easy to notice in everyone.
적목 현상은 모든 사람에게서 보기 쉽지는 않다.
For example, people who are not standing directly in front of the flash are not as susceptible to the effect.
예를 들어, 플래시 바로 앞에 서 있지 않은 사람들은 그 효과에 영향을 받기 쉽지 않다.
In addition, there is a natural variety in how the pupil reacts to changing light conditions.
게다가, 동공이 변화하는 빛의 조건에 반응하는 방식에는 자연적인 다양성이 있다.
Some people have pupils that become very wide.
어떤 사람들은 매우 넓어지는 동공을 가지고 있다.
These people are more likely to experience the red-eye effect.
이런 사람들은 적목 현상을 경험할 가능성이 더 크다.
Those who have smaller pupils are less likely to experience it.
더 작은 동공을 가진 사람들은 그것을 경험할 가능성이 더 적다.
The red-eye effect can be reduced by backing away from the subject of the photograph.
적목 현상은 사진의 대상으로부터 물러남으로써 감소될 수 있다.
The further the camera is from the retina, the less reflected light it will detect.
카메라가 망막에서 더 멀수록, 더 적은 양의 반사된 빛을 감지할 것이다.
New cameras come with a special red-eye reduction setting, which causes the camera to flash twice instead of once.
새로운 카메라들은 특별한 ‘적목 감소’ 설정을 가지고 나오는데, 그것은 카메라가 한 번 대신 두 번 플래시를 터트리게 한다.
The first flash shrinks your pupil, and the second takes the photo.
첫 번째 플래시는 동공을 줄어들게 하고, 두 번째가 사진을 찍는다.
The smaller your pupil, the less red light it will reflect back to the camera.
동공이 더 작을수록, 더 적은 양의 붉은 빛을 카메라로 반사하게 된다.
Water thunders over the edge of a cliff.
물이 절벽 가장자리 너머로 우르릉거린다.
It drops more than 700 meters into a cloud of white mist.
그것은 700미터 이상 하얀 안개의 구름 속으로 떨어진다.
You can almost hear the water roaring like thunder as it falls.
물이 떨어지면서 천둥처럼 으르렁거리는 소리를 들을 수 있을 것 같다.
But there’s no sound.
하지만 소리는 없다.
It’s not a real waterfall but a photograph of Yosemite Falls, taken by one of the world’s most famous nature photographers: Ansel Adams.
그것은 진짜 폭포가 아니라 세계에서 가장 유명한 자연 사진가들 중 한 명인 앤셀 애덤스가 찍은 요세미티 폭포의 사진이다.
Adams likely first saw the waterfall on a trip to Yosemite National Park in 1916, when he was 14 years old.
애덤스는 14살이었던 1916년에 요세미티 국립 공원으로 여행하는 길에 그 폭포를 처음 봤던 것 같다.
The beauty of the national park must have inspired him greatly.
국립 공원의 아름다움은 그에게 크게 영감을 주었던 게 틀림없다.
He spent much of his career photographing it.
그는 경력 중 많은 시간을 그것을 찍으면서 보냈다.
The beautiful images that Adams made were more than art.
애덤스가 만든 아름다운 이미지들은 예술 이상이었다.
They showed the power and importance of nature.
그것들은 자연의 힘과 중요성을 보여주었다.
This was something the country needed to be reminded of.
이것은 국가가 상기해야 했던 것이었다.
During Adams’ lifetime, natural landscapes were being destroyed to make room for roads, farms, and growing cities.
애덤스의 생애 동안, 도로와 농장과 성장하는 도시들을 위한 자리를 만들기 위해 자연 경관이 파괴되고 있었다.
Adams believed strongly in the preservation of America’s wild space, and used his influence to affect policy.
애덤스는 미국의 야생 공간을 보존해야 한다는 것을 굳게 믿었고, 자신의 영향력을 사용하여 정책에 영향을 미쳤다.
For example, he traveled to Washington in 1936 to win support for a wilderness area in California.
예를 들어, 그는 캘리포니아에 있는 야생 지역에 대한 지지를 얻기 위해는 1936년에 워싱턴으로 갔다.
It eventually became Kings Canyon National Park.
그곳은 결국 킹즈 캐년 국립 공원이 되었다.
The effect of his art was very powerful.
그의 예술의 효과는 매우 강력했다.
Not everybody trusts paintings but people believe photographs, Adams once said.
“모두가 그림을 믿지는 않지만, 사진은 믿는다.”라고 애덤스가 언젠가 말했다.
His pictures, like The Tetons and the Snake River, changed how Americans saw nature.
<테톤 산과 스네이크 강>과 같은 그의 사진들은 미국인들이 자연을 바라보는 방식을 변화시켰다.
Looking at his photographs, people realized that nature was a form of art. It was something to protect and care for.
그의 사진들을 보면서, 사람들은 자연이 예술의 한 형태임을 깨달았다. 그것은 보호하고 돌봐야 할 것이었다.
However, Adams had critics.
하지만 애덤스에게는 비평가들이 있었다.
They said it was wrong to photograph and fight for nature when there was so much human suffering in the world.
그들은 세상에 너무나 많은 인간의 고통이 있는데 자연을 위해 사진을 찍고 싸우는 것이 잘못되었다고 말했다.
But Adams believed that understanding the world of nature would help heal people.
하지만 애덤스는 자연의 세계를 이해하는 것이 사람들을 치유하는 데 도움이 될 것이라고 믿었다.
At the very least, his nature photography saved the American wilderness for future generations to enjoy.
적어도, 그의 자연 사진은 후손들이 즐길 수 있도록 미국의 자연 그대로의 지역을 지켜주었다.
Everyone knows that photographs cannot lie.
모두가 사진이 거짓말을 할 수 없다는 것을 알고 있다.
Or can they?
아니면 할 수 있을까?
Photo manipulation can change a photograph to show something other than the truth.
사진 조작은 진실이 아닌 어떤 것을 보여 주기 위해 사진을 바꿀 수 있다.
Through darkroom tricks or software like Photoshop, a photo editor can make an image tell a lie.
암실의 속임수나 포토샵 같은 소프트웨어를 통해, 사진 편집자는 이미지가 거짓말을 하도록 만들 수 있다.
In fact, throughout history, people have used photographs to tell lies.
사실, 역사를 통틀어 사람들은 거짓말을 하기 위해 사진을 사용해 왔다.
Joseph Stalin, the leader of the Soviet Union from 1922 to 1953, is one example.
1922년부터 1953년까지 소련 연방의 지도자였던 조세프 스탈린이 하나의 예이다.
He was known to manipulate photos in order to keep the public from seeing certain images.
그는 대중이 어떤 이미지들을 보지 못하게 하기 위해서 사진을 조작했던 것으로 알려졌다.
In many cases, the images he wanted to hide were images of people.
많은 경우에, 그가 숨기기 원했던 이미지는 사람들의 이미지였다.
At that time, people who did not agree with the Soviet government were seen as enemies.
그 당시에, 소련 정부에 동의하지 않았던 사람들은 적으로 간주되었다.
When Stalin considered someone an enemy, he had that person killed and removed from all records and photographs.
스탈린은 누군가를 적으로 생각했을 때, 그 사람을 죽게 하고 모든 기록과 사진에서 제거되게 했다.
Essentially, he erased them from history.
근본적으로, 스탈린은 그들을 역사에서 지웠다.
The Soviets were not the first to manipulate photos to influence the public.
소련인들이 대중에게 영향을 주기 위해 사진을 조작한 최초는 아니었다.
In 1865, when President Lincoln was assassinated, newspaper publishers wanted to represent the late president as a hero to the nation.
1865년에, 링컨 대통령이 암살됐을 때, 신문 출판업자들은 고인이 된 대통령을 국가의 영웅으로 표현하고 싶었다.
They looked for a photo that showed Lincoln’s leadership and strength but couldn’t find anything that worked.
그들은 링컨의 리더십과 강인함을 보여 주는 사진을 찾았지만 그런 효과가 있는 어떤 것도 찾을 수 없었다.
What they found, however, was a very heroic photo of an old vice president, John Calhoun.
하지만 그들이 찾은 것은 예전 부통령인 존 캘훈의 매우 영웅적인 사진이었다.
So they took Calhoun’s body and pasted Lincoln’s head onto it.
그래서 그들은 캘훈의 몸을 가져와서 링컨의 머리를 그 위에 붙였다.
The image was presented as a real portrait of the president.
그 이미지는 대통령의 실제 인물 사진으로 제시되었다.
The irony is that, politically, Calhoun and Lincoln were opposites.
아이러니한 점은, 정치적으로 캘훈과 링컨이 반대 성향이었다는 것이다.
Calhoun was a famous supporter of slavery, while Lincoln’s greatest achievement was ending slavery.
캘훈이 유명한 노예제도의 지지자였던 반면에, 링컨의 최대 업적은 노예제도를 끝낸 것이었다.
Photo manipulation remains common today, and technology makes it easier than ever before.
사진 조작은 오늘날 여전히 흔하고, 기술은 그것을 어느 때보다 더 쉽게 만든다.
People should learn to identify manipulated images and question the intent of the people using them.
사람들은 조작된 이미지들을 식별해야 한다는 것을 알아야 하고, 그것을 사용하는 사람들의 의도에 대해 의문을 가져야 한다.
Everyone must think critically, otherwise they may be manipulated by these messages.
모든 사람들이 비판적으로 생각해야 한다. 그렇지 않으면 사람들이 이런 메시지들에 의해 조작될지도 모른다.
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