Seated within the larger context of English Renaissance theatre, Elizabethan theatre refers to English plays appearing during the reign of Queen Elizabeth I, from 1558 to 1603.
영국 르네상스 시대의 극이라는 더 큰 맥락에서 보면, 엘리자베스 시대의 극은 엘리자베스 1세 여왕의 통치기인 1558년부터 1603년까지 나타난 영국 연극을 가리킨다.
However, because so many theatrical precedents were established during this period, the label of Elizabethan theatre often applies to all English drama up until the country’s theatres were closed in 1642.
그러나 이 시기에 너무 많은 극의 전례들이 확립되었기 때문에 엘리자베스 시대 극이라는 명칭은 종종 1642년에 영국의 극장들이 폐쇄될 때까지의 모든 영국 희곡에 적용된다.
Before 1558, mobile acting troupes performed mainly in inns and public spaces, as there were no buildings specially designated as theatres in England.
1558년 이전에는, 유랑 극단이 주로 여인숙과 공공 장소에서 공연을 했는데, 이는 영국에 특별히 극장으로 지정된 건물이 없었기 때문이었다.
Laws passed by the queen gradually phased out these traveling companies in favor of larger, settled groups based in newly constructed theatres around London.
여왕이 통과시킨 법들은 런던 주위에 새로 세워진 극장들에 기반을 둔 규모가 더 큰 정착 집단들을 위해 이 유랑 극단들을 점차 단계적으로 줄여나갔다.
Elizabethan theatres, best represented by The Globe, shared a similar design.
글로브 극장으로 가장 잘 대표되는 엘리자베스 시대의 극장들은 유사한 디자인을 공유했다.
They were rounded, three stories high, and open air.
원형에 3층 높이였고, 노천 극장이었다.
Wealthier patrons enjoyed seats in the covered galleries that surrounded the stage on three sides, while others paid a minimal price to stand in the central yard.
더 부유한 고객들은 무대를 삼면에서 둘러싸는 덮개 있는 관람석에 앉는 한편, 다른 사람들은 최소 가격을 지불하고 중앙의 마당에 서 있었다.
Around the turn of the 17th century, smaller, enclosed performance spaces were also built.
17세기에 들어서면서, 더 작고 사방이 막힌 공연장들도 지어졌다.
Playwrights during this period were of various backgrounds.
이 시기 극작가들의 출신 배경은 다양했다.
Some received their educations at England’s prestigious universities, but many did not.
어떤 사람들은 영국의 명문 대학에서 교육받았지만, 많은 사람들은 그렇지 않았다.
It was not a very lucrative occupation, as acting companies bought plays and owned all the rights to them.
극작가는 그다지 돈벌이가 되는 직업이 아니었는데, 극단이 희곡을 사서 그것에 관한 모든 권리를 소유했기 때문이었다.
The most well known playwright, William Shakespeare, was financially successful only because he owned a share in the company he wrote plays for, many of which debuted at The Globe.
가장 많이 알려진 극작가인 윌리엄 셰익스피어도 그가 희곡을 써 준 극단의 지분을 가지고 있었기 때문에 재정적으로 성공한 것이었으며, 그의 많은 희곡 작품이 글로브 극장에서 처음으로 공연되었다.
His sizable collection of dramas, comedies, and histories is seen as the definitive example of Elizabethan theatre.
상당히 많은 그의 정극, 희극, 그리고 사극 작품들은 엘리자베스 시대극의 확실한 표본으로 간주된다.
The lack of elaborate scenery and special effects meant that Elizabethan theatre relied heavily on the actors and the versatility of the theatre space to convey the complex content of a play.
정교한 무대 배경과 특수 효과가 부족했다는 점은 엘리자베스 시대의 극이 연극의 복잡한 내용을 전달하기 위해 주로 배우와 극장 공간의 다용성에 크게 의존했음을 의미한다.
Often the costume of an actor could signify that character’s gender, social class, mental state, and the time of day in which the scene was taking place.
배우의 의상은 종종 등장인물의 성, 사회 계층, 정신 상태 그리고 그 장면이 벌어지는 시간을 나타낼 수도 있었다.
Likewise, ample use was made of such physical features as the balcony above the stage, which allowed for the expression of concepts like time, distance, and supernatural events.
마찬가지로, 무대 위의 발코니 같은 물리적인 특징들도 충분히 활용되었는데, 이는 시간, 거리 그리고 초자연적인 사건과 같은 개념들을 표현할 수 있도록 해주었다.
In 1642, the English Civil War resulted in the closure of London’s theatres.
1642년에 영국 내란으로 런던의 극장들이 폐쇄되었다.
Once the monarchy regained power, they were reopened, but by this time a more Puritanical outlook was in fashion, and the subject and nature of drama changed accordingly.
군주제가 다시 복원되자 극장들이 다시 개장했지만, 이 무렵엔 더 청교도적인 견해가 유행하였으며 극의 주제와 성격이 그에 따라 변화했다.
Yet, many principles from Elizabethan theatre remained, and early English Renaissance plays are still some of the most recognized in the Western world.
그러나 엘리자베스 시대극의 많은 원칙들이 남아있었으며, 초기의 영국 르네상스 희곡들은 여전히 서구 세계에서 가장 인정받고 있다.