Since the mid-1800s, Broadway in New York City has staged the best of live theater and drama, attracting tourists from around the world.
1800년대 중반 이래로 뉴욕시의 브로드웨이는 최고 수준의 공연과 극을 무대에 올려 왔고, 전 세계로부터 관광객들을 끌어들이고 있다.
It’s a district where actors and singers live out their dreams, and where an art form has transformed itself to fit the changing demands of each era.
그곳은 배우와 가수들이 그들의 꿈을 이뤄가는 장소이며 예술의 형태가 각 시대의 변화하는 요구에 부응하고자 그 자체를 변화시켜온 곳이다.
Broadway is also the birthplace of musical theater as we know it today.
브로드웨이는 또한 우리가 오늘날 알고 있는 것과 같은 뮤지컬 공연장의 발상지이기도 하다.
The first production considered to be a modern musical was staged on Broadway in 1866.
현대 뮤지컬로 간주되는 첫 번째 작품은 1866년에 브로드웨이에서 상연되었다.
The Black Crook introduced what became hallmarks of Broadway theater: elaborate costumes, complex dance numbers, and lines of chorus girls.
<흉악한 사기꾼 >은 정교한 의상, 복잡한 댄스곡들 그리고 코러스 걸의 대열과 같은 브로드웨이 극의 특징이 된 것들을 도입하였다.
The quality of the productions improved, the audiences got bigger, and shows started running for longer periods, so in the 1890s and early 1900s, hundreds of musicals were being performed in some 80 theaters.
작품의 수준은 향상되었고 관객의 규모도 커져갔으며, 쇼는 장기간 상연되기 시작해서 1890년대와 1900년대 초반경에는 80여 개의 극장에서 수백 개의 뮤지컬이 공연되었다.
Huge billboards advertising the numerous shows lit up the street, giving Broadway the nickname “The Great White Way.”
수많은 공연을 광고하는 거대한 광고판이 거리에 불을 밝혔고, 브로드웨이에는 ‘백색대로 ’라는 애칭이 붙게 되었다.
With the end of the Depression in the 1930s and the onset of World War II, the nature of Broadway theater began to reflect a new social consciousness.
1930년대의 경제 대공황의 종말과 제2차 세계 대전의 발발과 함께 브로드웨이 극장계의 성향은 새로운 사회적 인식을 반영하기 시작했다.
People went to the theater to allay their anxieties about the war, while the shows themselves expressed views on the changing social values.
사람들은 전쟁에 대한 그들의 불안감을 가라앉히기 위해서 극장에 갔던 반면에, 쇼들 자체는 변화하는 사회적인 가치관에 대한 견해를 표현했다.
Referred to as The Golden Age, this period redefined the genre, with plays like 1943’s Oklahoma! exploring social and historical issues.
황금기라고 일컬어지는 이 시기는, 사회적이고 역사적인 주제를 탐구했던 1943년의 <오클라호마!>와 같은 연극들을 통해 그 장르를 재정의했다.
Theater used song and dance to help develop the plot of the story instead of using musical numbers simply for entertainment value.
연극작품은 단순히 오락적인 가치를 위해서 뮤지컬 곡을 사용하는 대신에 이야기의 줄거리를 발전시키는 것을 돕기 위해 노래와 춤을 이용했다.
Some musicals, such as South Pacific, by Rodgers and Hammerstein, contained controversial themes like racism and interracial marriage.
Rodgers와 Hammerstein의 작품인 <남태평양>과 같은 일부 뮤지컬들은 인종차별이나 다른 인종 간의 결혼과 같은 쟁점이 되는 주제를 담고 있었다.
When the area around Times Square became overrun with crime in the 1960s, some believed the good times on Broadway were over.
1960년대, 타임스 스퀘어 주변에 범죄가 들끓게 되었을 때, 일부는 브로드웨이의 좋은 시절은 끝났다고 생각했다.
But the district was cleaned up, and by the 1980s it was undergoing a revival thanks to its staging of large-scale pop operas such as Les Misérables and Cats.
하지만 그 지역은 재정비되었고 1980년대에 그곳은 <레 미제라블>이나 <캣츠>와 같은 대규모의 팝 오페라들의 상연 덕분에 부흥기를 거쳤었다.
By the 1990s, Broadway theater was in a renaissance, with musicals like Moulin Rouge and Chicago reinterpreting the styles of the past.
1990년대에 브로드웨이 극장계는 <물랑 루즈>나 <시카고>와 같이 과거의 스타일을 재해석하는 뮤지컬들로 인해 부흥기를 맞았다.
Musical theater on Broadway has evolved over the years, with each era reflecting a change in American society.
긴 세월에 걸쳐 브로드웨이의 뮤지컬 극장은 미국 사회 내의 변화를 반영하는 각 시대와 더불어 진화해왔다.
Although only half the theaters remain from the original boom of the early 20th century, the district continues to stage performances that live up to its reputation of delivering top-notch live theater, and it is crowded with tourists who inject millions of dollars into the local economy.
20세기 초반의 원래의 전성기에 비해 겨우 절반 가량의 극장만이 남아있다고는 해도, 그 지역은 최고의 라이브 공연을 전달한다는 명성에 걸맞게 공연들을 계속해서 무대에 올리고 있으며, 그곳은 그 지역 경제에 수백만 달러의 돈을 쏟아 붓고 있는 관광객들로 넘쳐나고 있다.
There will be much attention paid to the further development of Broadway as a symbol of live theater and musicals throughout the world.
라이브 공연과 뮤지컬의 상징으로서 브로드웨이의 더 많은 발전에 대해 전 세계적으로 많은 관심이 계속 기울여질 것이다.
Seated within the larger context of English Renaissance theatre, Elizabethan theatre refers to English plays appearing during the reign of Queen Elizabeth I, from 1558 to 1603.
영국 르네상스 시대의 극이라는 더 큰 맥락에서 보면, 엘리자베스 시대의 극은 엘리자베스 1세 여왕의 통치기인 1558년부터 1603년까지 나타난 영국 연극을 가리킨다.
However, because so many theatrical precedents were established during this period, the label of Elizabethan theatre often applies to all English drama up until the country’s theatres were closed in 1642.
그러나 이 시기에 너무 많은 극의 전례들이 확립되었기 때문에 엘리자베스 시대 극이라는 명칭은 종종 1642년에 영국의 극장들이 폐쇄될 때까지의 모든 영국 희곡에 적용된다.
Before 1558, mobile acting troupes performed mainly in inns and public spaces, as there were no buildings specially designated as theatres in England.
1558년 이전에는, 유랑 극단이 주로 여인숙과 공공 장소에서 공연을 했는데, 이는 영국에 특별히 극장으로 지정된 건물이 없었기 때문이었다.
Laws passed by the queen gradually phased out these traveling companies in favor of larger, settled groups based in newly constructed theatres around London.
여왕이 통과시킨 법들은 런던 주위에 새로 세워진 극장들에 기반을 둔 규모가 더 큰 정착 집단들을 위해 이 유랑 극단들을 점차 단계적으로 줄여나갔다.
Elizabethan theatres, best represented by The Globe, shared a similar design.
글로브 극장으로 가장 잘 대표되는 엘리자베스 시대의 극장들은 유사한 디자인을 공유했다.
They were rounded, three stories high, and open air.
원형에 3층 높이였고, 노천 극장이었다.
Wealthier patrons enjoyed seats in the covered galleries that surrounded the stage on three sides, while others paid a minimal price to stand in the central yard.
더 부유한 고객들은 무대를 삼면에서 둘러싸는 덮개 있는 관람석에 앉는 한편, 다른 사람들은 최소 가격을 지불하고 중앙의 마당에 서 있었다.
Around the turn of the 17th century, smaller, enclosed performance spaces were also built.
17세기에 들어서면서, 더 작고 사방이 막힌 공연장들도 지어졌다.
Playwrights during this period were of various backgrounds.
이 시기 극작가들의 출신 배경은 다양했다.
Some received their educations at England’s prestigious universities, but many did not.
어떤 사람들은 영국의 명문 대학에서 교육받았지만, 많은 사람들은 그렇지 않았다.
It was not a very lucrative occupation, as acting companies bought plays and owned all the rights to them.
극작가는 그다지 돈벌이가 되는 직업이 아니었는데, 극단이 희곡을 사서 그것에 관한 모든 권리를 소유했기 때문이었다.
The most well known playwright, William Shakespeare, was financially successful only because he owned a share in the company he wrote plays for, many of which debuted at The Globe.
가장 많이 알려진 극작가인 윌리엄 셰익스피어도 그가 희곡을 써 준 극단의 지분을 가지고 있었기 때문에 재정적으로 성공한 것이었으며, 그의 많은 희곡 작품이 글로브 극장에서 처음으로 공연되었다.
His sizable collection of dramas, comedies, and histories is seen as the definitive example of Elizabethan theatre.
상당히 많은 그의 정극, 희극, 그리고 사극 작품들은 엘리자베스 시대극의 확실한 표본으로 간주된다.
The lack of elaborate scenery and special effects meant that Elizabethan theatre relied heavily on the actors and the versatility of the theatre space to convey the complex content of a play.
정교한 무대 배경과 특수 효과가 부족했다는 점은 엘리자베스 시대의 극이 연극의 복잡한 내용을 전달하기 위해 주로 배우와 극장 공간의 다용성에 크게 의존했음을 의미한다.
Often the costume of an actor could signify that character’s gender, social class, mental state, and the time of day in which the scene was taking place.
배우의 의상은 종종 등장인물의 성, 사회 계층, 정신 상태 그리고 그 장면이 벌어지는 시간을 나타낼 수도 있었다.
Likewise, ample use was made of such physical features as the balcony above the stage, which allowed for the expression of concepts like time, distance, and supernatural events.
마찬가지로, 무대 위의 발코니 같은 물리적인 특징들도 충분히 활용되었는데, 이는 시간, 거리 그리고 초자연적인 사건과 같은 개념들을 표현할 수 있도록 해주었다.
In 1642, the English Civil War resulted in the closure of London’s theatres.
1642년에 영국 내란으로 런던의 극장들이 폐쇄되었다.
Once the monarchy regained power, they were reopened, but by this time a more Puritanical outlook was in fashion, and the subject and nature of drama changed accordingly.
군주제가 다시 복원되자 극장들이 다시 개장했지만, 이 무렵엔 더 청교도적인 견해가 유행하였으며 극의 주제와 성격이 그에 따라 변화했다.
Yet, many principles from Elizabethan theatre remained, and early English Renaissance plays are still some of the most recognized in the Western world.
그러나 엘리자베스 시대극의 많은 원칙들이 남아있었으며, 초기의 영국 르네상스 희곡들은 여전히 서구 세계에서 가장 인정받고 있다.