Reading Expert 5 [2020] - U10
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Rembrandt, a baroque artist, ranks as one of the greatest painters in Western history.
바로크 시대의 화가인 렘브란트는 서양사에서 가장 위대한 화가 중 한 사람으로 손꼽힌다.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn was born on July 15, 1606, in Leiden, Netherlands.
렘브란트 하르먼스존 판 레인은 1606년 7월 15일 네덜란드의 레이던에서 태어났다.
Combining a deep understanding of human nature with brilliant technique, he produced nearly 600 paintings.
그는 인간 본성에 대한 깊은 이해와 뛰어난 기교를 결합하며 거의 600점에 이르는 그림을 그렸다.
Rembrandt’s work is famous for his command of light and dark, often using contrast to draw the viewer into the painting.
렘브란트의 작품은 명암 표현 능력으로 유명한데, 보는 사람을 그림 속으로 끌어들이는 대비를 자주 사용하였다.
This feature is best shown in Night Watch, his largest painting.
이러한 특징은 그의 가장 큰 그림인 <야간 순찰>에서 가장 잘 나타난다.
It was completed in 1642, at the peak of the Dutch Golden Age.
그것은 네덜란드 황금시대의 절정이었던 1642년에 완성되었다.
Viewing the painting in person, one is struck by the extreme contrast between light and dark, which adds to the feeling of movement and depth.
그 그림을 직접 보면 명암의 극단적인 대비에 탄복하게 되는데, 그것은 동적 효과와 깊이감을 더한다.
There is a man in the foreground of the painting carrying a spear that almost appears to be three-dimensional.
그림의 전경에 거의 삼차원처럼 보이는 투창을 들고 있는 한 남자가 있다.
This illusory depth shows what a genius Rembrandt was.
이러한 착각을 일으키는 깊이감은 렘브란트가 얼마나 천재였는지를 보여준다.
His ability to use light and color, along with linear perspective, brings his paintings to life.
직선 원근법과 함께, 빛과 색을 사용하는 그의 능력은 그의 그림에 활기를 불어넣는다.
However, if you were to look at a reproduction of Night Watch in a book, you would not be able to appreciate this.
하지만, 여러분이 책에서 <야간 순찰>의 복제본을 본다면 이를 감상할 수 없을 것이다.
The spear, which seems so real in person, looks completely unremarkable in a photograph.
직접 보면 정말 실제 같은 투창이 사진에서는 전혀 두드러져 보이지 않는다.
From the late 1630s, Rembrandt began to paint landscapes.
1630년대 후반부터 렘브란트는 풍경화를 그리기 시작했다.
These works focused on the darker side of nature, showing mysterious scenes such as huge fallen trees in a storm or threatening skies.
이 작품들은 폭풍을 맞고 쓰러진 거대한 나무나 위협적인 하늘과 같이 신비로운 장면들을 보여주면서, 자연의 더 어두운 면에 중점을 두었다.
Such characteristics can be found in his painting Stormy Landscape (1638).
이러한 특징들은 그의 그림인 <폭풍우 몰아치는 풍경>(1638)에서 찾아볼 수 있다.
Toward the end of his life, Rembrandt painted some of his finest self-portraits, highlighting the effect that grief and sorrow had had on his face.
그의 인생 막바지에 이르러, 렘브란트는 자신의 얼굴에 서려 있던 고뇌와 슬픔의 느낌을 강조하여 그의 가장 훌륭한 자화상들 중 일부를 그렸다.
They reflected his painful family life as opposed to his successful public career.
그것들은 대중에게 알려진 그의 성공적인 이력과는 대조되는 그의 가슴 아픈 가정사를 반영한 것이었다.
The numerous self-portraits he produced give us a remarkable record of the aging process of his own facial features in addition to the changes of his own character.
렘브란트가 그린 수많은 자화상들은 그 자신의 성격 변화와 더불어 자신의 얼굴 이목구비가 노화되어 가는 과정의 두드러진 기록을 우리에게 보여준다.
Compared to other artists of his time, Rembrandt studied the world surrounding him more clearly and with greater insight.
당대의 다른 화가에 비해 렘브란트는 더 명료하게, 더 깊은 통찰력으로 그를 둘러싼 세계를 연구했다.
The consistently high standard throughout his work has earned Rembrandt the reputation of being a central figure in the golden age of Dutch art.
그의 작품들을 통틀어 한결같이 지킨 높은 기준은 그가 네덜란드 미술의 황금시대의 한 중심 인물이 되는 명성을 얻도록 해 주었다.
After the Renaissance period had come to a close, European art was transformed with the dawn of the Baroque period around 1600.
르네상스 시대가 끝난 뒤, 유럽의 미술은 1600년경 바로크 시대의 도래와 함께 변화를 겪었다.
Baroque style originated in Rome and spread to most of Europe.
바로크 양식은 로마에서 시작되어 유럽 대부분의 지역으로 퍼져 나갔다.
The popularity and success of the Baroque movement was encouraged by the Catholic Church’s populist movement.
바로크 운동의 인기와 성공은 가톨릭 교회의 대중주의 운동에 의해 장려되었다.
In response to the challenge of the Protestant Reformation in the 17th century, the Catholic Church promoted traditional values of spirituality.
17세기에 있었던 종교 개혁의 도전에 대응하여 가톨릭 교회는 영성의 전통적인 가치를 장려했다.
The Church intended to use art as a tool of communicating its teachings to the illiterate as well as the educated.
가톨릭 교회는 교육을 받은 사람들뿐만 아니라 글을 모르는 사람들에게도 그 가르침을 전하기 위한 수단으로 미술을 이용하려 했다.
Many Baroque artists drew religious themes with direct, emotional involvement.
다수의 바로크 미술가들은 직접적이고 감정적으로 개입해서 종교적인 주제를 그렸다.
While the classical art of the Renaissance promoted human reason, Baroque art focused on feelings and human sensitivity.
르네상스 시대의 고전 미술이 인간의 이성을 장려한 데 반해, 바로크 미술은 감정과 인간의 감성에 초점을 맞췄다.
In an attempt to appeal to the senses, Baroque artists tried to show emotion, variety, and movement in their artwork.
감각에 호소하기 위한 하나의 시도로, 바로크 미술가들은 그들의 작품 속에서 감정과 다양성, 그리고 움직임을 보여주려고 했다.
They did this by using strong contrasts in value.
그들은 명암의 강한 대비를 사용해서 이를 해냈다.
Employing different colors, they highlighted the power of brightness and darkness to show paintings in a more emotional way.
다양한 색을 사용하여 그들은 그림을 보다 더 감성적인 방식으로 보여주기 위해 명암의 힘을 강조했다.
They also dealt with real life and common people as subjects rather than idealized, perfectly formed models like those used in the Renaissance period.
그들은 또한 르네상스 시대에 쓰였던 것과 같이 이상화되고 완벽한 체형을 가진 모델 대신 실생활과 보통 사람들을 소재로 다루었다.
Caravaggio and Annibale Carracci are two great figures of the Baroque tradition, bringing a new richness to Italian painting.
카라바조와 안니발레 카라치는 바로크 전통의 위대한 두 인물로, 이탈리아 미술에 새로운 풍부함을 가져왔다.
The peak point of Baroque art was the work of Gian Lorenzo Bernini, who dominated the High Baroque period with his energetic and spectacular art forms.
바로크 미술의 정점은 지안 로렌조 베르니니의 작품이었는데, 그는 힘이 넘치고 웅장한 예술 형식으로 바로크 시대 전성기를 주도했다.
Although the Baroque movement actually started in Rome, it eventually influenced the artists of the Netherlands, France, Germany, and Spain, undergoing some change in each of the countries to which it migrated.
바로크 운동은 사실상 로마에서 시작되었지만, 그것이 전파된 각 나라에서 어느 정도의 변화를 겪으면서, 결국 네덜란드, 프랑스, 독일, 그리고 스페인의 미술가들에게 영향을 미쳤다.
Dutch Baroque was based more on everyday life and led to the dominance of portraiture, landscape, and still life, as illustrated by the works of Vermeer and Rembrandt.
네덜란드의 바로크 양식은 일상생활에 좀 더 기반을 두었고, 베르메르와 렘브란트의 작품에서 나타나듯이 초상화, 풍경화, 그리고 정물화의 우세로 이어졌다.
In France, the Baroque style was used in the major art forms and promoted by the monarchy.
프랑스에서는 바로크 양식이 주된 예술 형식으로 쓰였으며 군주제에 의해 장려되었다.
By the beginning of the 18th century, the Baroque style had been largely replaced by the lighter Rococo movement that developed in the art world of Paris.
18세기가 시작될 즈음에, 바로크 양식은 파리의 미술계에서 발달한 좀 더 경쾌한 로코코 운동에 의해 대부분 대체되었다.
Nevertheless, Baroque art and its influence continued to spread around the world.
그럼에도 불구하고, 바로크 미술과 그 영향력은 계속해서 전 세계로 퍼져 나갔다.
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