Subject Link 7 - L11-12
45 카드 | netutor
세트공유
Water thunders over the edge of a cliff.
물이 절벽 가장자리 너머로 우르릉거린다.
It drops more than 700 meters into a cloud of white mist.
그것은 700미터 이상 하얀 안개의 구름 속으로 떨어진다.
You can almost hear the water roaring like thunder as it falls.
물이 떨어지면서 천둥처럼 으르렁거리는 소리를 들을 수 있을 것 같다.
But there’s no sound.
하지만 소리는 없다.
It’s not a real waterfall but a photograph of Yosemite Falls, taken by one of the world’s most famous nature photographers: Ansel Adams.
그것은 진짜 폭포가 아니라 세계에서 가장 유명한 자연 사진가들 중 한 명인 앤셀 애덤스가 찍은 요세미티 폭포의 사진이다.
Adams likely first saw the waterfall on a trip to Yosemite National Park in 1916, when he was 14 years old.
애덤스는 14살이었던 1916년에 요세미티 국립 공원으로 여행하는 길에 그 폭포를 처음 봤던 것 같다.
The beauty of the national park must have inspired him greatly.
국립 공원의 아름다움은 그에게 크게 영감을 주었던 게 틀림없다.
He spent much of his career photographing it.
그는 경력 중 많은 시간을 그것을 찍으면서 보냈다.
The beautiful images that Adams made were more than art.
애덤스가 만든 아름다운 이미지들은 예술 이상이었다.
They showed the power and importance of nature.
그것들은 자연의 힘과 중요성을 보여주었다.
This was something the country needed to be reminded of.
이것은 국가가 상기해야 했던 것이었다.
During Adams’ lifetime, natural landscapes were being destroyed to make room for roads, farms, and growing cities.
애덤스의 생애 동안, 도로와 농장과 성장하는 도시들을 위한 자리를 만들기 위해 자연 경관이 파괴되고 있었다.
Adams believed strongly in the preservation of America’s wild space, and used his influence to affect policy.
애덤스는 미국의 야생 공간을 보존해야 한다는 것을 굳게 믿었고, 자신의 영향력을 사용하여 정책에 영향을 미쳤다.
For example, he traveled to Washington in 1936 to win support for a wilderness area in California.
예를 들어, 그는 캘리포니아에 있는 야생 지역에 대한 지지를 얻기 위해는 1936년에 워싱턴으로 갔다. 그곳은 결국 킹즈 캐년 국립 공원이 되었다.
It eventually became Kings Canyon National Park.
그의 예술의 효과는 매우 강력했다.
The effect of his art was very powerful.
“모두가 그림을 믿지는 않지만, 사진은 믿는다.”라고 애덤스가 언젠가 말했다.
Not everybody trusts paintings but people believe photographs, Adams once said.
<테톤 산과 스네이크 강>과 같은 그의 사진들은 미국인들이 자연을 바라보는 방식을 변화시켰다.
His pictures, like The Tetons and the Snake River, changed how Americans saw nature.
그의 사진들을 보면서, 사람들은 자연이 예술의 한 형태임을 깨달았다.
Looking at his photographs, people realized that nature was a form of art. It was something to protect and care for.
그것은 보호하고 돌봐야 할 것이었다.
However, Adams had critics.
하지만 애덤스에게는 비평가들이 있었다.
They said it was wrong to photograph and fight for nature when there was so much human suffering in the world.
그들은 세상에 너무나 많은 인간의 고통이 있는데 자연을 위해 사진을 찍고 싸우는 것이 잘못되었다고 말했다.
But Adams believed that understanding the world of nature would help heal people.
하지만 애덤스는 자연의 세계를 이해하는 것이 사람들을 치유하는 데 도움이 될 것이라고 믿었다.
At the very least, his nature photography saved the American wilderness for future generations to enjoy.
적어도, 그의 자연 사진은 후손들이 즐길 수 있도록 미국의 자연 그대로의 지역을 지켜주었다.
Everyone knows that photographs cannot lie.
모두가 사진이 거짓말을 할 수 없다는 것을 알고 있다.
Or can they?
아니면 할 수 있을까?
Photo manipulation can change a photograph to show something other than the truth.
사진 조작은 진실이 아닌 어떤 것을 보여 주기 위해 사진을 바꿀 수 있다.
Through darkroom tricks or software like Photoshop, a photo editor can make an image tell a lie.
암실의 속임수나 포토샵 같은 소프트웨어를 통해, 사진 편집자는 이미지가 거짓말을 하도록 만들 수 있다.
In fact, throughout history, people have used photographs to tell lies.
사실, 역사를 통틀어 사람들은 거짓말을 하기 위해 사진을 사용해 왔다.
Joseph Stalin, the leader of the Soviet Union from 1922 to 1953, is one example.
1922년부터 1953년까지 소련 연방의 지도자였던 조세프 스탈린이 하나의 예이다.
He was known to manipulate photos in order to keep the public from seeing certain images.
그는 대중이 어떤 이미지들을 보지 못하게 하기 위해서 사진을 조작했던 것으로 알려졌다.
In many cases, the images he wanted to hide were images of people.
많은 경우에, 그가 숨기기 원했던 이미지는 사람들의 이미지였다.
At that time, people who did not agree with the Soviet government were seen as enemies.
그 당시에, 소련 정부에 동의하지 않았던 사람들은 적으로 간주되었다.
When Stalin considered someone an enemy, he had that person killed and removed from all records and photographs.
스탈린은 누군가를 적으로 생각했을 때, 그 사람을 죽게 하고 모든 기록과 사진에서 제거되게 했다.
Essentially, he erased them from history.
근본적으로, 스탈린은 그들을 역사에서 지웠다.
The Soviets were not the first to manipulate photos to influence the public.
소련인들이 대중에게 영향을 주기 위해 사진을 조작한 최초는 아니었다.
In 1865, when President Lincoln was assassinated, newspaper publishers wanted to represent the late president as a hero to the nation.
1865년에, 링컨 대통령이 암살됐을 때, 신문 출판업자들은 고인이 된 대통령을 국가의 영웅으로 표현하고 싶었다.
They looked for a photo that showed Lincoln’s leadership and strength but couldn’t find anything that worked.
그들은 링컨의 리더십과 강인함을 보여 주는 사진을 찾았지만 그런 효과가 있는 어떤 것도 찾을 수 없었다.
What they found, however, was a very heroic photo of an old vice president, John Calhoun.
하지만 그들이 찾은 것은 예전 부통령인 존 캘훈의 매우 영웅적인 사진이었다.
So they took Calhoun’s body and pasted Lincoln’s head onto it.
그래서 그들은 캘훈의 몸을 가져와서 링컨의 머리를 그 위에 붙였다.
The image was presented as a real portrait of the president.
그 이미지는 대통령의 실제 인물 사진으로 제시되었다.
The irony is that, politically, Calhoun and Lincoln were opposites.
아이러니한 점은, 정치적으로 캘훈과 링컨이 반대 성향이었다는 것이다.
Calhoun was a famous supporter of slavery, while Lincoln’s greatest achievement was ending slavery.
캘훈이 유명한 노예제도의 지지자였던 반면에, 링컨의 최대 업적은 노예제도를 끝낸 것이었다.
Photo manipulation remains common today, and technology makes it easier than ever before.
사진 조작은 오늘날 여전히 흔하고, 기술은 그것을 어느 때보다 더 쉽게 만든다.
People should learn to identify manipulated images and question the intent of the people using them.
사람들은 조작된 이미지들을 식별해야 한다는 것을 알아야 하고, 그것을 사용하는 사람들의 의도에 대해 의문을 가져야 한다.
Everyone must think critically, otherwise they may be manipulated by these messages.
모든 사람들이 비판적으로 생각해야 한다. 그렇지 않으면 사람들이 이런 메시지들에 의해 조작될지도 모른다.
클래스카드의 다양한 학습을 바로 체험해 보세요!
고객센터
궁금한 것, 안되는 것
말씀만 하세요:)
답변이 도착했습니다.